Boga określają tu trzy atrybuty przypisywane w średniowieczu w szczególny sposób poszczególnym osobom Trójcy Św.: Sapientia – Bogu Ojcu, Vires (Potentia) – Synowi, Bonitas – Duchowi Świętemu. Ujęcie takie u Kochanowskiego zgadza się z neoplatońską teologią nieskończonej Mądrości, Mocy i Dobroci Boga: por. M. Ficino, Platonic Theology, T6: ks. XVII–XVIII, Cambridge 2006, s. 264: „Natura ab infinita potentia, sapientia bonitateque regitur”. [EB]
Przypis: 27
Boga określają tu trzy atrybuty przypisywane w średniowieczu w szczególny sposób poszczególnym osobom Trójcy Św.: Sapientia – Bogu Ojcu, Vires (Potentia) – Synowi, Bonitas – Duchowi Świętemu. Ujęcie takie u Kochanowskiego zgadza się z neoplatońską teologią nieskończonej Mądrości, Mocy i Dobroci Boga: por. M. Ficino, Platonic Theology, T6: ks. XVII–XVIII, Cambridge 2006, s. 264: „Natura ab infinita potentia, sapientia bonitateque regitur”. [EB]